نوشته شده توسط : دکتر ستایش

 جراحی زیبایی فک و صورت

جراحی زیبایی صورت بر بهبود ظاهر صورت بیمار متمرکز است. روشهای معمول جراحی شامل جراحی زیبایی بینی ، بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ، جراحی زیبایی بینی (لیفت صورت) ، لیفت زدن مو ، جراحی زیبایی (افزایش چانه) ، جراحی زیبایی بینی (جابجایی گوش) ، لیپوساکشن و انتقال چربی است.

جراحی پلاستیک یک تخصص جراحی است که شامل ترمیم ، بازسازی یا تغییر در بدن انسان است. می توان آن را به دو دسته اصلی تقسیم کرد: جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی. جراحی ترمیمی شامل جراحی جمجمه ، صورت ، جراحی دست ، جراحی بسیار ریز و درمان سوختگی است. در حالی که جراحی ترمیمی با هدف بازسازی بخشی از بدن یا بهبود عملکرد آن انجام می شود ، جراحی زیبایی (یا زیبایی) بهبود شکل ظاهری آن را  هدف قرار می دهد.  از این دو تکنیک در سراسر دنیا استفاده می شود. جراحی زیبایی جز اصلی جراحی پلاستیک است و شامل جراحی زیبایی صورت و بدن است. جراحان پلاستیک از اصول جراحی زیبایی در کلیه روشهای جراحی ترمیمی و همچنین عملهای مجزا برای بهبود ظاهر کلی استفاده می کنند.

جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک (یا thog-NATH-ik) نیز گفته می شود ، بی نظمی استخوان های فک را اصلاح می کند و فکها و دندانها را برای اصلاح روش کار آنها دوباره مرتب می کند. انجام این اصلاحات همچنین ممکن است باعث بهبود چهره شما شود.

انواع روش های جراحی زیبایی

کانتورینگ صورت: جراحی زیبایی بینی ، چانه یا تقویت گونه. جوان سازی صورت: لیفت صورت ، لیفت پلک ، لیفت گردن ، لیفت ابرو. کانتورینگ بدن: Tummy Tuck ، لیپوساکشن ، درمان ژنیکوماستی. جوان سازی پوست: درمان لیزر ، بوتاکس ، پرکننده.

تفاوت جراحی زیبایی و پلاستیک چیست؟ در جراحی زیبایی مناطق تحت درمان به درستی عمل می کنند اما فاقد جذابیت زیبایی هستند ، پس جراحی زیبایی یک عمل جراحی انتخابی است. جراحی پلاستیک به عنوان یک تخصص جراحی اختصاص یافته به بازسازی نقص صورت و بدن به دلیل اختلالات هنگام تولد ، ضربه ، سوختگی و بیماری است. بی نظمی استخوان های فک را اصلاح می کند و فکها و دندانها را برای اصلاح روش کار آنها دوباره مرتب می کند. انجام این اصلاحات همچنین ممکن است باعث بهبود چهره شما شود.

اگر مشکلات فکی داشته باشید که فقط با ارتودنسی برطرف نمی شود ، ممکن است جراحی فک باشد. در بیشتر موارد ، شما قبل از جراحی و در طی بهبودی پس از جراحی تا زمان بهبودی و تراز ، بریس هایی نیز روی دندان خود دارید. متخصص ارتودنسی می تواند با جراح دهان و فک و صورت (فک و صورت) شما کار کند تا برنامه درمانی شما را تعیین کند. جراحی فک پس از توقف رشد مناسب است ، معمولاً در سنین 14 تا 16 سال برای زنان و سنین 17 تا 21 سال برای مردان.

جراحی فک ممکن است به موارد زیر کمک کند:

گاز گرفتن و جویدن را آسان تر می کند و در کل جویدن را بهبود می بخشد.

مشکلات بلع یا گفتار را اصلاح می کند.

سایش و خرابی بیش از حد دندان ها را به حداقل می رساند.

مناسب بودن جویدن یا مشکلات بسته شدن فک ، مانند زمانی که دندان های آسیاب لمس می کنند اما دندان های جلو لمس نمی کنند.(باز بایت)

عدم تعادل صورت (عدم تقارن) را اصلاح می کند ، مانند چانه های کوچک ، زیر لقمه ها ، اوربیت ها و کربیت ها

توانایی لب ها برای بسته شدن کاملا راحت لب ها را بهبود می بخشد.

درد ناشی از اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) و سایر مشکلات فک را تسکین می دهد.

آسیب دیدگی صورت یا نقایص مادرزادی را ترمیمی کند.

رفع آپنه انسدادی خواب

پس از جراحی ، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

درد و تورم

مشکلات مربوط به غذا خوردن که می تواند با مکمل های غذایی یا مشاوره با یک متخصص تغذیه برطرف شود.

یک زمان کوتاه برای عادت کردن به ظاهر جدید

 قبل از عمل جراحي فک

جراحی فک توسط جراحان فک و صورت انجام می شود. جراحی معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می شود. جراحی در بیمارستان انجام می شود و نیاز به دو تا چهار روز اقامت در بیمارستان دارد.

 در طول عمل جراحی صورت

جراحی معمولاً می تواند در داخل دهان شما انجام شود ، بنابراین هیچ جای زخمی در صورت روی چانه ، فک یا اطراف دهان شما دیده نمی شود. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است برش های کوچک در خارج از دهان شما لازم باشد. جراح شما بریدگی هایی را در استخوان فک ایجاد کرده و آنها را در موقعیت صحیح قرار می دهد. پس از تکمیل حرکت فک ، ممکن است از صفحات ریز استخوان ، پیچ ، سیم و نوارهای لاستیکی برای محکم نگه داشتن استخوان ها در موقعیت جدید استفاده شود. این پیچ ها - که کوچکتر از براکت استفاده شده برای مهاربندها هستند - با گذشت زمان در ساختار استخوان ادغام می شوند. در بعضی موارد ممکن است استخوان اضافی به فک اضافه شود. جراح استخوان را از مفصل ران ، پا یا دنده شما منتقل می کند و آن را با پلاک و پیچ محکم می کند. در موارد دیگر ، استخوان ممکن است برای ایجاد تناسب بهتر ، تغییر شکل دهد.

جراحی فک ممکن است روی فک بالا ، فک پایین ، چانه یا هر ترکیبی از این موارد انجام شود.

فک بالا (استئوتومی فک بالا)

در جراحی فک بالا ، جراح برش هایی در فک بالا ایجاد می کند ، آن را به جلو ، عقب ، بالا یا پایین در صورت لزوم حرکت می دهد و با پلاک و پیچ محکم می کند.

برای اصلاح جراحی در فک بالا ممکن است انجام شود:

فک فوقانی به طور قابل توجهی عقب رفته یا برجسته است

کراس بایت

دندان های زیاد یا خیلی کم نشان داده می شوند

نیش باز

کاهش رشد صورت در وسط صورت (هیپوپلازی میانی صورت)

 فک پایین (استئوتومی فک پایین)

فک پایین تقسیم شده و قسمت جلویی به جلو یا عقب منتقل شده و با صفحه و پیچ محکم می شود.

استئوتومی فک پایین می تواند موارد زیر را اصلاح کند:

عقب رفتن فک پایین

فک پایین برآمده

جراحی چانه (ژنیوپلاستی)

با عمل ژنیوپلاستی می توان یک چانه کوچک (کمبود چانه) را اصلاح کرد. یک چانه کوچک غالباً فک پایین را که به شدت عقب است همراه می کند.

به طور معمول ، جراحان می توانند فک را تغییر داده و چانه را در همان جراحی تغییر ساختار دهند. جراح قطعه ای از استخوان چانه را در قسمت جلوی فک بریده ، آن را به جلو حرکت داده و با صفحات و پیچ در موقعیت جدیدی محکم می کند.

 نتایج عمل زیبایی 

اصلاح و تراز فک و دندان با جراحی فک و صورت می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • ظاهر متعادل پایین صورت شما
  • عملکرد بهتر دندان های شما
  • سلامتی و بهبود خواب ، تنفس ، جویدن و بلعیدن
  • بهبود در اختلالات گفتاری

 مزایای ثانویه جراحی فک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ظاهر بهبود یافته
  • عزت نفس بهبود یافته وبیشتر

فـعالیت های درمانی مجموعه متخصص جراحی های فک و زیبایی صورت و بازسازی دهان با ایمپلنت های دندانی می باشد. سعی و تلاش ما بر آن بوده است تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی با کیفیت، محیط راحت و آرامی را نیز برای رفاه مراجعه کنندگان گرامی فراهم نماییم. این مجموعه با به کارگیری مدرن ترین تجهیزات جراحی، با کیفیت ترین مواد دارای استاندارد جهانی و کادری مجرب آماده ارائه خدمات درمانی گوناگون به مراجعه کنندگان گرامی است.

 

منبع: http://drfak.ir/

 





:: برچسب‌ها: متخصص جراحي فک و صورت , جراحی چانه (ژنیوپلاستی) , مزاياي جراحي زيبايي صورت , فک بالا (استئوتومی فک بالا) , کانتورینگ صورت , کانتورینگ بدن , ژنیکوماستی , لیپوساکشن , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: